09/12/2019 - Alza's Expansion to Hungary
On Monday, December 9, 2019 Eva Šlezáková, an Online Marketing Specialist from Alza, one of the leading Czech companies in the retail sector, delivered an informative talk on Alza’s expansion into the Hungarian market at the Strasnice campus of MUP. It was an event organized by the Department of International Business within the series aiming at bringing the top specialists from praxis closer to students in order to share their knowledge and experiences from international business.Aktuálně
Prof. Šíma vystoupil na 20. výročí INESS
8. 12. 2025 Autor: redakce
Vedoucí Katedry mezinárodního obchodu prof. Josef Šíma vystoupil 4. 12. 2025 v Bratislavě na oslavách 20 let založení nejvlivnějšího slovenského ekonomického think-tanku – Institutu ekonomických a sociálních studií (INESS), na jehož vzniku se spolupodílel.
Za oponou finančního reportingu: Kontroly, podvody a audit v praxi veřejně obchodovaných společností
5. 12. 2025 Autor: Eva Kostikov
Metropolitní univerzita Praha zažila 3. prosince zajímavé odpoledne. Do výuky finančního managementu a digitální ekonomiky vstoupil člověk, který zná svět korporátních financí z první linie – Jaroslav Volmut, risk manager ze společnosti Ernst & Young. Jeho hostovská přednáška „Financial Reporting Through Risk Lenses“ přiblížila zákulisí firem, kde se přesnost finančních výkazů nepočítá jen na koruny, ale také na odpovědnost, reputaci a někdy i osobní riziko vrcholového managementu.
Společný projekt MUP a FSV UK uspěl v grantové soutěži GAČR
4. 12. 2025 Autor: redakce
Jak populističtí vůdci a jejich následovníci přemýšlí o čase? Mají populisté dlouhodobé vize, nebo jsou opravdu vedeni jen krátkodobým pragmatickým ziskem, jak je patrné ve většině literatury o populismu? Hledat odpovědi na tyto otázky bude nový tříletý výzkumný projekt pod vedením prof. Ondřeje Císaře (FSV UK) a doc. Michala Kolmaše (MUP).